Wednesday 20 April 2016

Palawan, Philippines - Island Hoping Honda Bay


Aku amik package from hotel. Aku bayar Php1340. Package yang aku pilih adalah Honda Bay Island Hoping. Sebab dalam package ni ada pergi Starfish Island...tak sabar sungguh aku nak jumpa Patrick! 

Van amik aku dalam pukul 8 pagi. Dalam 30 minit je perjalanan untuk ke boat terminal. Tapi sebelum sampai bot terminal, guide akan suruh kita berhenti dia sebuah kedai untuk menyewa barang-barang yang kita nak gunakan untuk snorkeling. 

3 Pulau yang aku pergi :
  • Starfish Island
  • Lu Li Island
  • Cowrie Island

Starfish Island
Untuk ke Starfish Island ni mengambil masa dalam 40 minit sebab dia yang paling jauh dari Honda Bay. 

Masa melepak kat Starfish Island ni dalam sejam. Kat pulau ni ada jual makanan dan minuman. Ada juga dorang jual fresh lobster etc untuk di barbeque. 





















Lu Li Island

Dari Starfish Island untuk ke sini dalam lebih kurang 10 minit. Kat 











Cowrie Island

Cowrie Island adalah yang pulau terakhir untuk Honda Bay Island Hoping ni. Kat sini dorang sediakan lunch percuma. 









Honda Bay Island Hoping ni cover 3 pulau. It is a one day activity. 

No comments:

Post a Comment