Wednesday 6 April 2016

Palawan, Philippines - Solo Trip



Lepas balik dari Mauritius aku terus booking ticket untuk pergi ke Palawan di Philippines. 

Yang buat hati aku tergerak untuk pergi ke Palawan ni sebab last year Palawan voted the most beautiful island for 2015. Website as per below :


Maka hati aku pun tak berapa nak tenang selagi aku tak pergi ke tempat ni.

Aku naik Air Asia from KL-MNL, lepas tu MNL-PPS. Aku tak naik direct flight mcm CEBU Air sebab mahal, walaupun CEBU Air ni transit kat Manila selama sejam. Kalau aku naik CEBU Air total cost dalam MYR1750 sedangkan naik Air Asia 2 flight dalam MYR1300. 

Aku pergi Palawan ni 5 hari je..and this is my 2nd Solo Trip. Aku tak berapa nak gemar sangat pergi Solo Trip ni tapi memandangkan kawan-kawan aku semua sebukkan hal itu dan ini so aku decide to do it on my own. 

Aku naik flight from KLIA2 turun kat Terminal 3 Manila Airport - NINOY AQUINO INTERNATIONAL AIRPORT. 




Lepas tu aku naik teksi untuk ke Terminal 4 Domestic Flight untuk ke Palawan. Aku bayar teksi dalam 100peso. Please take note yang Terminal 3 and Terminal 4 bukan dalam 1 bangunan..so kena naik teksi..




Flight dalam masa 1 jam untuk sampai ke Palawan. 
Puerto Princesa Airport - Palawan Airport.



Sampai je di Airport dah ada orang tunggu..So transport to hotel is free..journey about 20mins around 8 km from airport.

Kat Palawan ni aku duduk kat Puerto Princesa..niat di hati nak pergi ke El-Nido tapi nak pergi sana journey dalam 5 jam..masak kot nak duduk dalam keta untuk 5 jam..

Hotel yang aku pilih Blue Palawan. Sebab aku gi last minute, booking pun last minute, hotel yang best2 semua dah fully booked. 

Rate Blue Palawan ni MYR508 per nite. 

The Hotel..













Malam amik teksi gi makan kat Badjao Seafood 


Murah dan sedap..i paid RM150 for 4 lobsters 

Sampai sini pun dah malam..so tak ada benda yang boleh dibuat kecuali melepak di hotel and survey about all the activities that i am going to do tomorrow..

No comments:

Post a Comment